(گلایسر 4) روی .مس .منگنز و کبالت کیلاته

(گلایسر 4) روی .مس .منگنز و کبالت کیلاته

توضیحات تکمیلی در رابطه با کمپلکس ارگانیک گلایسر 4 و مس، روی، منگنز و کبالت به صورت خالص شده:

پتانسیل ژنتیکی بالای گاوهای شیری، پرورش دهندگان را ملزم می نماید که جیره غذایی گاوها را نه تنها از نظر مواد مغذی اصلی، بلکه از نظر ویتامین ها و عناصر معدنی کم مصرف نیز به طور دقیقی تنظیم نمایند. مواد معدنی کم مصرف، یکی از اجزاء ضروری در جیره های دام های اهلی به حساب می آید و کمبود آنها می تواند بر سلامتی، تولید شیر و پارامترهای تولید مثلی تاثیرات منفی بر جای گذارد.

از بین ترکیبات معدنی، عناصر کمیاب روی، مس، منگنز و کبالت بسیار حائز اهمیت می باشند. روی در متابولیسم پروتئین ها، کربوهیدرات ها و اسیدهای نوکلئیک شرکت داشته و آنزیم های شرکت کننده در سیستم ایمنی را فعال می سازد. علاوه بر این، روی نقش مهمی را در بازسازی کراتین سر پستان دارد و بدین صورت از نفوذ باکتری ها به داخل پستان و عفونت آن جلوگیری می نماید. به علاوه به اثبات رسیده است که روی با فرم آلی می تواند تعداد سلول های سوماتیک را کاهش داده و باعث افزایش تولید شیر گردد. همچنین این فرم می تواند در بهبود مشکلات سم موثر باشد.

مس در سنتز هموگلوبین خون شرکت داشته و جزء اصلی آنزیم های فعال می باشد. منگنز نقش مهمی در تولید هورمون های جنسی، تولید اوره و عملکرد بهینه سیستم ایمنی و فرایند رشد دارد. در بسیاری از مسیرهای متابولیکی منگنز، روی و مس به صورت مشترک با یکدیگر فعالیت می کنند. بعلاوه کبالت برای رشد باکتری های شکمبه ضروری بوده و جزئی از ویتامین 12B می باشد که در افزایش مصرف خوراک، تولید شیر و باروری گاوهای شیری نقش کلیدی را ایفا می کند.