سازمان دامپزشکی مرجع بین‌المللی در صادرات دام و فرآورده‌های دامی

سازمان دامپزشکی مرجع بین‌المللی در صادرات دام و فرآورده‌های دامی

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، این سازمان را مرجع بین‌المللی در صادرات دام و فرآورده‌های دامی اعلام کرد.
جاویدی گفت: راه برون رفت از چالش‌های پیش روی بخش تولید در کشور، تقویت صادرات محصولات دامی است.
وی با اشاره به مرجعیت سازمان دامپزشکی کشور، وظیفه این سازمان را در راستای صادرات و ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه، کلیدی و تأثیرگذار دانست.
جاویدی، جهت هموار شدن مسیر صادرات فرآورده‌های دامی خواستار تلاش هر چه بیشتر مدیران و مسوولان واحدهای تولیدی تحت پوشش دامپزشکی در رسیدن به استانداردهای بهداشتی بین‌المللی شد.
بنا به این گزارش، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، در راستای سیاست‌های نظارتی سازمان دامپزشکی کشور و به منظور آشنایی با روند پیشبرد اهداف کلی مورد نظر دامپزشکی و اطلاع از کمبودها و چالش‌های پیش رو، در این سفر ضمن بازدید از اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی شهرستان اردکان و دیدار با همکاران، از تعدادی واحدهای فنی تحت پوشش دامپزشکی استان یزد بازدید به عمل آورد.
وی ضمن بازدید از تعدادی از کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور استان و واحدهای بسته‌بندی، بر اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین سازمان دامپزشکی تأکید کرد.
وی همچنین از واحد پرورش بز سانن شهرستان اردکان بازدید و از نزدیک با نحوه عملکرد و نیز مشکلات دامپروران استان آشنا شد.
این مقام مسوول کشوری علاوه بر بازدیدهای مذکور با شرکت در نشست شورای مدیران دامپزشکی استان، به تبادل نظر با مسوولان این اداره کل پرداخت و ضمن ارائه راهکارهای مؤثر و راهبردی؛ نسبت به بررسی و رفع موانع و مشکلات مطرح شده، قول مساعد داد.